onsdag 14 april 2021

Stråväska ska det vara och blomsteräng

 Godmorgon! 

Börjar med att berätta att det är Ok med Pappa. Tacksam för den fina vården vi har. Nu över till lite ytligheter men också väsentliga saker.

 Korgväskan är den absolut hetaste väskan i sommar. Vilken tur att man har en då. Just nu agerar den gosedjurskorg men så kan man ju inte ha det heller. 

Det här är min väska och hatt.


Nej den ska jag såklart använda och vara lite trendig här. Man kan ju ha den och packa varor i när man handlar eller ha som väska på jobbet eller som strandbag.
Den här är det REA på finns på Bubbleroom

Den här finns på Ellos 40% rabatt, textilfodrad insida med ett dragkedjefack och ett öppet fack. 



Dom är fina tycker jag. Är inte sponsrad utan ville bara tipsa. Nu hoppar vi till det väsentliga.


💚
Men Hallå, vildvuxen trädgård är också hett


 Enligt FN hotas hela 40 procent av pollinatörer som bin och fjärilar av global utrotning, men med en vild trädgård kan du ge dem både skydd och näring. 

Så skippa den automatiska gräsklipparen och golfbane-liknande gräsmattor och omfamna i stället det naturliga. Låt insektsvänliga blommor som lavendel, syrén och solhatt blomma. 

Blanda fruktträd med flera olika arter av buskar och perenner. Och ös på med rosor – om någon älskar rosor mer än oss så är det just insekterna. 


Källa: Damernas Värld.


Kram Pia

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det gick bra med din pappa (kollade "historik" och läste nu) vi har en bra vård i Sverige, det får man inte glömma.
    Jaha, det ska vara stråväska igen ;) SOM jag letade efter en som inte kostade en halv förmögenhet för flera år sedan då det var jättepoppis ;) Jag hittade en på Åhlens i lilla Ludvika har jag bestämt för mig. På rea dessutom... kanske hade de inte fattat att det var "inne" fniss... Hur som helst, den har jag använt så flitigt med packning i, så handtagen har slitits ut där de är fästa i själva väskan. Vågar inte bära runt på den längre, så den använder jag till att förvara fleecefiltar i på Smögen ;) Kanske dags att kika efter en ny ;) :)
    Lite vildvuxna växter i trädgården kan ju vara jättemysigt! Men... gräset vill jag nog helst hålla ganska klippt för att minska antalet fästingar... just robotklippare är dessutom bra för själva gräsmattan då den klipper smått smått som blir som näring till mattan har jag hört. Vet inte om det stämmer men superskönt att slippa klippa gräset när man är borta flera veckor på sommaren. På Smögen blir det däremot naturligt mera vildvuxet, (men där finns det ju knappt fästingar heller) och det klipps med "vanlig" klippare ;)
    Rosor vill jag ha mer av, jag ska flytta hortensior som jag har på framsidan (de står för soligt) och köpa rosor och plantera istället! =)
    Kram och ha en fin onsdag!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.