söndag 10 januari 2021

På gång i skallen

  Mina drömmar om det där lilla huset på Öland, det verkar inte slå in. 

I mitt huvud så skulle inredningen där vara  spartanskt, charmig och med en viss havskänsla. Jag tänkte blått och vitt, trä, rotting och guld eller mässing. 


Så då får jag väl helt enkelt flytta hit Öland ett tag. Vill ha en förändring i vardagsrummet. Men jag är lite osäker på om det kommer bli för kallt. Ja i färgskalan. Måste klura lite på hur jag ska skapa balans och harmoni.

Bild från IKEA livet hemma. Här tycker jag att det bruna gör så att det känns varmare och så lite prickar på det. 


 Annars kommer jag inte att trivas och då åker allt bort igen. Jag kommer i första hand använda det jag har. Fast jag ljög lite nu för jag köpte nyligen en sak på loppis som kommer bli bra hoppas jag. 

 Nämligen ett bolstertyg. Jag har en kudde i det tyget sedan innan men tänkte att det kunde vara fint med några till. Blanda med andra mönster på kuddar. Har troligen passande gardiner i något skåp och så de gamla vita fåtöljöverdragen till Tullsta fåtöljerna. 

Kan ju vara kul med lite variation men vi får se. Allt är bara på en planeringsnivå i skallen. Sånt man pysslar med när man inte orkar annat.


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Helt plötsligt händer det, du vet! Snyggt med blått...älskar blått men har inte mycket av den färgen hemma, varför vet jag inte...men hade jag en liten stuga vid havet skulle det vara blått där, absolut!
    Mysig söndag till dig :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Angenäma problem! Älskar bolstertyget!
    God fortsättning och kram
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Blått är så fräscht! Var sugen på att ha det nu på soffkuddarna efter jul, men det blev rosa toner ett tag, men sen blir det blått. Har du trä, som i trappan där på bilden, eller rotting, så blir det inte lika kallt!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Blått är fint och det är en planering i skallen men så vips är man igång med projektet.
    Ha en fin måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Haha - det påminner mig om mitt första tonårsrum och fighten jag fick ta med föräldrarna när jag ville ha det blått, helt blått. Argumenten från dem mot... det blir för mörkt, det blir för kallt, du tröttnar för fort. Men det finns blå toner som upplevs som ganska varma. Tröttnade jag - aldrig. Jag minns fortfarande den midnattsblå tonen med ett leende och jag spenderade mycket tid i tonårsrummet.

    Lycka till i planerandet! Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.