onsdag 7 oktober 2020

En härlig dag och när grönt ser blått ut

 Onsdagar är ju hänga med barnbarn är det tänkt. I dag blev det en stund vid grillplatsen vid vår lilla sjö. 

Den ligger inte alls så långt från oss men vår sida av sjön är svåråtkomlig. Man måste ta sig runt via vägen ca. 4 km och fram till rastplatsen vid badet för att kunna njuta. Vi grillade lite korv och bara hade det gott i solen. Jag lärde Ivar att plaska med fötterna i vattenpölar. Hur kul är inte det på en skala. Han skrattade så härligt när vattnet skvätte runt stövlarna. 

Sedan åkte vi iväg för att köpa färg till luckorna i växthuset. Men hur många gröna färger finns det liksom. Jag hade tänkt mig lindblomsgrönt. Att det skulle gifta sig med tegelgolvet och det andra röda. Efter en stunds tänkande och velande så bestämde jag mig för en ljusare kulör än den jag tänkt från början. Självklart provmålade jag en bit och plötsligt såg det gröna blått ut. Hjälp!

 Kanske den mörknar och blir grönare när det torkar. Annars får jag hitta råd på detta.

Kram Pia


1 kommentar:

  1. Vilken mysig dag förutom färgen då.
    Hoppas att det blir annorlunda när färgen torkar.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.