onsdag 5 augusti 2020

Krusbärskaka och tisdagsaction

Som bekant så bakar jag sällan fikabröd. Bakar väldigt sällan överhuvudtaget. Men ingen regel utan undantag. 


Vi skulle få besök och fika är ju det man gör oftast då. Så jag traskade ut och plockade lite krusbär. Någon hade ätit upp halva busken redan. Ingen aning om vem eller vad. Tur att jag hann plocka några i alla fall. Så jag googlade, det gör jag titt som tätt nu för tiden. 



Googlade på kaka med krusbär och vips så hittade jag ett recept. Krusbärskaka med toscatäcke. Jag fixade till kakan, duschade och så bar det iväg till frisörskan. Ett återbud Tack och Lov. Ja sen kom lilla familjen och då måste ju den lille få åka trädgårdstraktor såklart. 


Sedan så var det boule turnering inbokad kl.17.00. Ibland händer det ingenting och plötsligt sker det massor på en och samma gång. Ok! Jag erkänner... vi kom sist faktiskt. Om det beror på att våra klot inte glänste riktigt som andras, ja det får vara osagt. Ni ser oss i spegelbilden i våra matchtröjor.


Firade segrarna, Mamma och Pappa med ett besök på ortens bykrog. Smakade så gott efter den tuffa matchen på två timmar. Om man tror att spela boule inte är fysiskt ansträngande så tror man fel. Det är mycket knäböj och kast med finess. Det känns i alla fall i mitt revben idag. Rejält må jag säga! Hela dagen spenderades självklart utomhus och med avstånd.


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Älskar krusbär! Åt det med väninnorna i bastun igårkväll till bubbel i glasen! Det var galet gott det med!
    Låter som en supermysig dag och allt blir ju gott med toscatäcke!

    Kraaaaaam Jenny

    SvaraRadera
  2. Kul med bouleturnering! Såklart föräldrarna vann, hihi!
    Just nu skulle det sitta fint med en bit av din krusbärskaka,
    jag har jobbat hårt nu på fm. Kanske ska göra mig en egen? Fast
    krusbär har jag inga...

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Krusbär finns hos grannen... kanske ska slinka in dit!!
    Tosca är ju grymt gott! Grattis till boule vinnarna!
    Kraaam Kate🌻

    SvaraRadera
  4. Nu har jag läst ikapp här igen.
    Så gott det lät med krusbärskaka! Men du bakade ju faktiskt för några dagar sedan också ;)
    Så mycket gott ni lagat och ätit! Jag har heller aldrig testat langos, men skulle nog hellre testa de där gjorda av halloumi!
    Jag skulle också kunna leva på fisk och skaldjur, så gott ju! Men eftersom jag KAN äta "allt" så äter jag gärna lite charkisar eller en korv med bröd ibland ;) Vi äter ju allra mest vegetariskt till vardags, men det är gott med något annat ibland. Som en högrevsburgare t ex, eller en kycklingrätt då och då. Vi äter också väldigt sällan fläsk eller nöt (förutom högrevsfärsen då) men nu blev det oxfilé ett par ggr och den var något alldeles extra, närproducerad här nere, styckad i butik. Undrar var man hittar en riktigt bra sådan butik där hemmavid?
    Klart den lille ska åka trädgårdstraktor hos farmor och farfar! =)
    Vad mysigt att fira boule-seger på bykrogen :)
    Krya på ditt revben nu!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Krusbär som är så gott.
    Vad trevligt med en bouleturnering och utgång på bykrogen.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.