måndag 13 juli 2020

Tankar i lavendeltider

Äntligen så blommar lavendeln. Det doftar och påminner om roliga saker som bröllop och Italienresan.



Jag plockar in en liten bukett för att torka och så blir jag lite vemodig.  När man arbetar som jag med barn och nära relationer så kan det inte hjälpas att man knyter an liksom. Jag är med barnen 8 timmar varje dag i veckovis. Klart att man skapar en sorts nära och äkta relation då. En mänsklig och rent av kärleksfull sådan. 


Nyligen fick jag reda på att två barn ska lämna oss, byta förskola. Jag grät lite i går kväll för att jag inte kommer få träffa dessa barn igen. Löjligt va? Vi fick inte ta farväl ens. Usch vad man är blödig. Ja man fäster sig vid de små liven och tänk. Jag tror dom fäster sig vid oss också. Men de har ingen talan alls. Så återigen till lavendeln. 


Det som var temat på min äldsta sons bröllop. Det som resulterade i ett barnbarn. Jag har ett till och snart tre och jag hoppas vid Gud att de inte byter farmor i alla fall. 





Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Så kul med snart tre, Pia! Och en farmor kommer du alltid att förbli... en lavendelfarmor!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Men så kul med ett tredje barnbarn. Säger som Eva-Mari att farmor kommer du alltid att vara.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Åh, då är du snart ikapp mig Pia, när det gäller antalet barnbarn! =) Jag minns ju hur du, när "vi" väntade vårt första barnbarn, undrade om du någonsin skulle få barnbarn ;) =)
    Du kommer ju alltid vara farmor! Dina söner ska väl inte byta mamma, hur skulle det gå till? ;)
    Kram/ Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.