tisdag 2 juni 2020

Lite sliten och så

Även om det här är den bästa tiden på året så hjälps det inte att man kan bli lite trött så här på terminens sista tid. Det händer saker omkring mig som tar på. Sånt som man inte riktigt kan berätta men som finns omkring en hela tiden. 



Jag försöker att inte blanda ihop jobb och fritid. Men det är faktiskt svårt ibland eftersom man inte är en robot. Alla som arbetar med människor förstår säkert vad jag menar. Tuffa tider nu med Corona också. Men jag klagar inte utan är glad att jag har ett jobb att gå till så klart. Men det är ändå under vissa speciella omständigheter. 


Jag är bara lite trött och fundersam. Därav att jag inte orkar kommentera och vara alert här på bloggen. Vädret är i alla fall helt underbart, som jag har längtat efter denna värme. Äntligen, äntligen är den här. 


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Ibland blir man trött, och det får man. Alla kan inte vara topp hela tiden.
    Det är väldigt speciella tider nu och alla påverkas men på olika sätt. Vi får helt enkelt kämpa igenom och hålla vår distans.
    Ha de riktigt gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig så väl, har ju en dotter med samma jobb,trots det så fixade hon min dag...tänker ni sparar nog inte på krafterna i jobbet heller!
    Snartkommer sommarlovet och ger er välbehövlig paus.
    Lyssnade idag på denvackra psalmen ”Den blomstertid nu kommer”
    Kramar från tacksam mamma Astrid.

    SvaraRadera
  3. Håll ut Pia, snart är ditt efterlängtade sommarlov här! Jag fattar att det är tungt ibland, skulle aldrig i världen ha orkat ha ditt jobb med barn runt mig hela dagarna. Tänk på att ni du är guld värd.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Trött får man bli och vara man kan inte vara på tipp, topp hela tiden.
    Visst lever vi just nu i mycket speciella tider som påverkar en på olika sätt.
    Men klappade dig själv på axeln, för du gör ett master jobb ska du veta.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.