söndag 17 maj 2020

Örtkryddad pastarätt från egen gård

Så himla gott med pasta och svampröra tycker jag. 


Köttätarna hade bacon i sin rätt men inte jag. Vi har ramslök i rabatten som vi skördar flitigt. Smakar ju lite som vitlök men maken som annars får besvär av vitlök tycker att det är helt Ok med ramslöken. 


Jag hackade ner en halv gul lök, ramslöken och några champinjoner. Det stekte jag i olivolja och sedan blandade ner det i min pasta tillsammans med lite riven ost.


Mums! Ja lite slätbladig persilja uppe på som extra krydda. Gott! Fanns i pallkragen från i fjol. Älskar persilja.❤️


 Älskar vegetariskt också.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Mmmm det är underbart när man bara kan gå utanför dörren och plocka in sin mat :-) Pasta är ju heller aldrig fel.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Vi hade pasta idag med svamp och bacon 😳 idag.
    Härligt när man kan skörda sina kryddor själv.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.