lördag 16 maj 2020

Något gick fel

Jag slipade ju ner brädorna och målade om stolarna för ett tag sedan, men kolla här. Vad har hänt? 


Kan det vara så att färgerna inte passar ihop eller så frös det helt enkelt. Jag har ingen aning. Bara att börja om, göra rätt och vänta på värmen. Lite surt faktiskt. Men jag ger inte upp som sagt. Fast nästan om jag ska vara helt ärlig. 


Ute kan man ju inte vistas utan full vintermundering tyvärr. Usch! Jag håller mig inne och planerar sommarens projekt. Försöker ta en titt på blommorna där ute varje dag.


 Underbara penséer utanför ytterdörren. Blir glad av det jag ser. Tänk att ljungen ser så fin ut fast det är Maj.


Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Mmm färg gillar inte frost liksom vissa färger inte fungerar ihop. När jag inte vet vad som finns i botten har jag gjort trärent och/eller grundat med en färg typ V-slip. Då kan man ev till och med få färg att fästa på lutat trä.

    Väldigt trist med jobbet dock ge det lite tid innan du börjar om :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Tänkte också som kommentaren ovan att det kanske behövs grundas eller så, innan det rätta lagret läggs,

    SvaraRadera
  3. Jag hade nog sagt en ful ramsa när jag sett stolarna.
    Tråkigt att göra om något som man redan gjort.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Hm, så märkligt! Det kan ju vara frosten som ställt till det...ja då har du lite att göra igen då :)
    Våren rullar på och i morse hörde jag näktergalen, härligt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Ibland blir det bara konstigt och man får bita ihop och göra om, även om det är tråkigt som bara den. Lika bra och vänta in värmen, den kommer väl så småningom tänker jag :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Nämen hu så tråkigt, ja jättesurt! Vet ju hur jobbigt det är och skrapa och måla såna där stolar!
    Men jättefina penséer i alla fall!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.