lördag 11 april 2020

Återupplivad bänk

Den här bänken, som fanns i källaren på skolan som jag har gått i. Jag har också arbetat ett tag där som idrottslärare och i köket som måltidsbiträde.
  
Bilden är från 2011

Hur som helst så när jag skulle öppna mitt lilla gym så behövde jag bänkar till omklädningsrummen. Du kan ta den bänken sa rektorn för den används inte, ska kastas. Så den har jag haft i sju år på gymmet. Sedan tog vi hem den och så fick den stå ute som extra sittplats men senare mest som blombänk. 



När den står ute i ur och skur så händer det saker. Fast i detta skick vill jag verkligen inte ha den. Så jag började med projekt
 "Rädda bänken" 


FÖRE!

Maken hjälpte mig lite med att skruva fast brädorna. Sedan slipade jag och målade. Taadaaa!!!


Det fick bli svart på ovansidan och varför jag valde det är på grund av korgstolarna som fått nytt liv de också. Vi kan kolla på det en annan gång.


  
Nu får bänken hänga med ett tag till. Fick min prenumerationsbonus i form av nya trädgårdshandskar, ny planteringsspade (vilket verkligen behövdes) och en dyna som är skönt för knäna när man rensar ogräs. Härlig kontrastfärg.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Härligt när man fixar iordning och bänken kan få vara med ett tag till. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ett helt nytt liv har du gett din bänk! Snyggt!

    Glad påsk på dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Bänkar gillas och den blev ju jättefin!!! Påsken rullar på, hoppas du har det gott...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.