lördag 14 mars 2020

Mitt i Mars

Solen visade sig igår, så härligt. Jag var dock inomhus med sysslor på jobbet. 



Min plan var att ta en lång skön promenad efter arbetet men... Först så kom jag på att jag glömt mobilen på jobbet. Inte bara mobilen utan körkort och andra kort också. Gör en U sväng sa jag till mig själv. Shit där försvann dyrbar tid för mig. 



Hemma så konstaterade jag att posten inte kan läsa eftersom vi fått två brev som inte alls skulle till oss. Morr! Ska jag då åka ner till postlådan i byn och posta om dessa? Ja tydligen. Sedan fick jag ett sms om att ett paket fanns att hämta. Ok jag fixar det först.



 Plötsligt hade tiden rusat iväg och jag hoppade över promenaden, igen. Latmaja står det i pannan på mig.   



Lördag idag och ändrade planer på grund av Corona. Så tråkigt. Bara att bita i det sura äpplet och göra något annat. Kanske flytta ut i växthuset och släpa fram grillen.



Något roligt måste det bli. Vara utomhus och andas friskluft. Solen skiner i alla fall.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Tänk att allt kan bara ändras på en minut för att man glömt något.
    Men hoppas du kom ut i solskenet idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Glömska kan resultera i många bra vettiga göromål, som det där med posten, en bit ifrån sin bostad, bedrövligt när de tycks missa ens namn på postlådan, hoppas du får mitt lilla brev denna gång.Din dag såg jag blev trots allt inte en förspilld sådan- Ert möte med rovdjuret var det bästa - du hann ändå fixa lite med förberedelser inför kommande vårdagar!
    Kramar astrid.

    SvaraRadera
  3. Ja synd att mycket man tänkt göra tälls in, men vad göra, fint du fixar det

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.