måndag 24 februari 2020

Växtetiketter

Jag brukar tänka att jag ska komma ihåg vad jag satt och sått. 


Men det gör jag ju inte. Växtetiketter kan man ju skicka efter eller köpa fast, nej jag måste hitta på något. Efter makens 60 års fest så blev det en hel del engångsbestick kvar. Varför inte tänkte jag. Så det fick bli skedetikett och plantstöd i ett liksom. Fiffigt va?  

Det går jättebra att använda mjölkpaketen också. Bara att klippa remsor och skriva på. Funkar med klädnypor också.

 Jag använde några gamla etiketter som jag tog bort texten på med nagelacksremover. Nu är typ hela biblioteket belamrat av jord, frön, växter och annat som egentligen skulle vara i växthuset. 


Jag är lite feg och snål. För ska värmen stå på därute så kommer det dyra elräkningar surt efter. Jag får allt stanna inne ett tag till.


Söndagen blev så där bra som jag hoppats på. Efter kantskärning, kottkrattning och röj i växthuset så var vi och hämtade pallkragar som syster inte behövde med tillhörande bågar. Wooow! Dom ska målas röda innan det är dags för vårbruket. Barnbarnsmys och gofika på eftermiddagen. Bästa! Bästa! 



Nu kör vi måndag, den sista i februari.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. En jättebra ide som du kom på. Inte ska man behöva köpa dyrt när man kan fixa det själv.
    Vilken härlig söndag du fick med både träning och barnmys.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Fiffigt! Nej, det finns annat att lägga pengar på än köpettiketter!
    Vilken skönsöndag du fick... likasamma här fast utan trädgårdsarbete.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Men så fiffigt!! Gillar de där skedarna, supertips :)
    Så var måndagen avklarad...skönt.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Smart sätt att återanvända plastskedar! Men min favorit är nog klänypan i trä på terrakottakrukan.

    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.