torsdag 2 januari 2020

Platt fall

Nix, jag klarade mig inte undan influensan eller Digerdöden som vi kallar det, ja vi som drabbats. Egentligen är jag inte så jätte förvånad. 


 Har umgåtts med sjuklingar(läs nära och kära) hela julledigheten så vad kan man förvänta sig liksom? Platt fall blev det. Fast jag trodde att jag skulle klara mig, det gjorde jag.  


Bilden lånad här

Tack för tipsen angående avloppslukt. Jag har hällt i ättika och salt, bikarbonat och såpa samt kokande vatten, jag känner igen död mus stank och det är absolut inte det. Jag tror att vår golvbrunn har passerat bäst före datum. Så mina planer på att rusta upp köket en smula kommer troligen bli badrumsrenovering i stället. Suck!. Fast just nu orkar jag knappt tänka tanken. Tills dess så kör jag kamouflage. En täckande handduk på golvbrunnen och härligt doftande hyacinter i huset. Täppt i näsan funkar också.




Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Men krya på dig! Ni har säkert blivit smittade, trots att man skulle kunna tro att du har jordens immunförsvar från ditt jobb :-) Vi börjar också känna oss lite krassliga här och jag kokar ingefära och citron med lite honung för fullt.
    Kram!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Men oj, oj, stackare! Krya på dig vännen!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Usch va tråkigt, hoppas du blir frisk snart igen. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt att åka på influensan som härjar nu.
    Krya på dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Men usch och fy! Krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Men gaaahhh.... Lär förra julen i influensa liknande symtom... Helt värdelöst....Hela julen!!!
    Kryakram från mig..// Kate 🌺

    SvaraRadera
  7. Jag låg förra julen*..... 🙃

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.