lördag 23 november 2019

Viktresans positiva effekter

Detta kanske inte är så kul för alla att läsa men.... Jag vill gärna dela med mig av hälsoeffekterna när man slipper kånka runt på en massa onödiga extrakilon. 

Jag har lyckats med att slippa bära runt på 6,3 kilo och det känns så himla bra. Krämpor har jag till och från men jag är ju inte 25 längre som bekant. Att kunna gå en timmes promenad känns fantastiskt. Jag vet ju hur nyttigt det är att höja pulsen en aning och få frisk luft och lite dagsljus på det. Min viktresa nedåt är inte alls färdig men jag är på god väg. 

Nu till de positiva effekterna
Jag är mycket gladare, har mer ork/energi än förut. Har mindre klåda från psoriasisen,  blodtrycket är lägre och så har min självkänsla ökat rejält. Fånigt att det ska behöva vara så men det är ett faktum. Jag kan ha kläderna som bara hängt i garderoben ett tag. Klimatsmart.
💚💚💚
Bäst av allt är att vi gör detta tillsammans maken och jag. Det gör att vardagen blir lite roligare,lättare och aningens mer motiverad för att det ger ett sådant positivt resultat. 

Ljuslyktorna har ju inget med detta att göra men jag gillar dom, de lyser upp liksom.

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Jag vet, jag borde...alltid dessa 5-6 kilon för mycket runt magen. BRA att du mår bättre och känner dig piggare, det är guld värt :) KRAM från ett grått Öland & Titti

    SvaraRadera
  2. Så kul, grattis om man nu kan säga det, ähhhhh, det kan man säga. Så grattis igen och vad härligt att känna att saker och ting i kroppen mår bättre av detta. Fortsatt lycka till med er måbraresa.
    Ha en skön lördagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Underbart, underbart....Heja dig! Får jag rekommendera en Netflixdokumentär som heter The Magic Pill. Har du inte Netflix så kan du hitta den på YouTube i sin helhet. Skulle vara kul att höra vad du tycker om den. Men härligt att göra en viktresa och känna resultat. Jag är så glad för din skull!

    Kramen och ha en fin lördagskväll!

    Anneli

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat tjejen! Jag vet hur det känns för jag pendlar lite i vikt, och faktiskt också det senaste halvåret blivit av med ca 5 kg. Man känner sig lättare, och skönt när inte byxorna spänner... ;)
    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. 12 smörpaket har du lyckats få bort, Pia! Det är precis vad jag vill bli av med. Grattis!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Heja, heja! Bra gjort! Inte för att jag trodde att du inte var bra på det men... ;) ja du fattar! =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.