fredag 29 november 2019

Medelhavspaj till middag kanske

Innan jag fyllde år så bjöd jag mina kollegor på lite mat. Kan vara svårt att hitta något som passar alla. Ni vet allergier och olika val man har gjort som tex. vegetarian.
 Jag hittade i alla fall ett recept som funkade rätt bra. Italiensk paj Gott tyckte jag och för att vara på den säkra sidan så drog jag till med en svamppaj också. Till detta serverade jag en sallad med mix av sallad, vitkål, frön, oliver och lite annat. 


Klämde till med alkoholfri bubbel också. Är det fest så är det.

 De sa att det var gott i alla fall. Själv så är jag ju ett stort fan av medelhavsmat och svamprätter. Klart man bjussar på det då. Jag använde en färdig fullkornspajdeg till Italienska pajen och en färdig smördegsrulle till svamp pajen. Det finns ju glutenfria färdiga pajdegar också. Utifall man inte vill göra själv.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Den Italienska pajen skulle jag vilja ha receptet på. Jag gillar svamppaj med men det har jag redan recept på. Bra med färdig pajdeg, finns här med i både fullkorn, glutenfri och vanlig.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Mums så gott! Jag har också gjort lite pajer, vegetariska och medelhavsinspirerade, på sista tiden. Gott och enkelt!
    Det där alkoholfria bubblet är helt okej om man vill ah bubbel utan alkohol!
    Du gissade såklart rätt om att det var kransbindning! Jag har länkat till dig i dagens inlägg ;) =)
    Kram och ha en fin adventshelg!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Paj är alltid gott :)
    Hoppas du har en skön lördag...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.