måndag 16 september 2019

Tillskott!

Jag har börjat äta tillskott. Japp, i form av magnesium och multivitaminer. Det skadar nog inte. 


Mitt liv är rätt så hektiskt till och från och jag äter ganska så bra mat men ändå. Kanske man kan tillföra något som gör att man mår bra eller i alla fall lite bättre. Jag brukade vakna av kramp i benet. Inte roligt alls. Så att tillföra magnesium kändes rätt. 

Ja och nu så har det upphört, kramperna alltså. Sedan så vet man ju aldrig om man får i sig tillräckligt av järn, C-vitamin, B-vitamin och annat. Jag kör rubbet för säkerhets skull. Nu när mörkare tider kommer så är det nog bra med lite tillförsel av vitaminer.  D-vitamin ska ju vara bra för depressioner bland annat. Jag äter massor av grönsaker såklart, det gör vegetarianer. 

Men brist på kött kan ju leda till brister. Kör det säkra före det osäkra. I dag är det en lite jobbig dag så jag tänker att jag ska klara av detta. Tron kan ju försätta berg har jag hört. Jag tror på vitaminer, så det så.



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Jag har ätit magnesium ett bra tag och tycker att min kramp har blivit mycket bättre. Så äter jag grönsaker precis som du i mängder 😀 men jag är inte vegetarian. Tror att det är bra med tillskott faktiskt.
    Ha en bra måndag nu fast den är en jobbig dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Skönt att tillskottet hjälper! Jag är dålig på att äta tillskott i form av vitaminer och mineraler. Jag är nog lite sån att jag vill veta exakt vad jag behöver om jag ska peta i mig tillskott.
    Är du helt vegetarian nu, alltså? Vi äter fortfarande mycket vegetariskt (måndag- torsdag) i veckorna, men att utesluta fisk, kyckling och kött helt och hållet kommer vi troligen aldrig att göra.
    Kram och ha en ny fin vecka nu!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Herregu - ge mig allt :) Känns som om jag är helt dränerad på vitaminer och kött är jag dålig på...
    En jobbig dag? Ja då hoppas jag att allt går bra för dig!!
    Dags att ta tag i dagen även om orken tryter.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.