måndag 29 juli 2019

Gott med räkor

Jag blir så glad när jag blir bjuden på något gott, något nytt och något som går ganska så lätt att fixa till.  

Jag var i mathimlen liksom. Självklart så delar jag med mig av detta. Nu kanske många av er redan testat men för mig var det nytt som sagt.  Jag vet inte vad det heter så jag hittar på ett namn. Stenskärs Räkdelikatess alá Tessan. Japp så får det bli. Man tar ett mjukt tacobröd/ person, eller tortilla som det heter. Jag använde tortilla fiber. Ha på riven västerbottenost eller annan smakrik ost. Sätt in i ugnen på 225 grader tills osten smält och bröden blivit lite knapriga.

Låt svalna något. Sedan klickar man på crème fraiche, skedar upp röd och svart stenbitsrom eller bara en av dessa. Ös på med skalade räkor, hackad rödlök och lite dill. En citronskiva kan ju vara läckert. Eller lite rädisor. Sen är det bara att njuta av detta goda. Servera gärna med lite Prosecco. Mums! Passar som lunchrätt eller förrätt. Ja som kvällsgott också.




Kram Pia


4 kommentarer:

  1. Nu blev jag jättehungrig och sugen.
    Men tack för detta recept.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt smaskigt ut! Må gott!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Heisann Pia! Lenge siden sist. Jeg sender ut en liten invitasjon om å delta på Blogger´s Sunday Walk til alle som har vært med før. Det er nå blitt enklere å delta via InLinkz. Intensjonen er den samme: å få bloggere vekk fra skjermen en liten stund for å lee på beina, og så dele opplevelsene fra turen. Prøver nå også med en felles upretensiøs foto-oppgave. Hadde vært riktig hyggelig om du blir med siste søndagen i oktober. Har til hensikt å ha et innlegg mandagen før for å opplyse om BSW høst. Så følg med. Velkommen, beste hilsen Vilt og vakkert
    Her kan du se siste deltakelse: https://fresh.inlinkz.com/party/5dc2d5d10ea14d8e998763457dc8c8ab

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.