lördag 27 juli 2019

Bloggtorka och lite annat

Tjingeling!
Här råder det lite bloggtorka. Eller jag orkar ingenting kan man säga. Jo jag orkar vattna blommorna och så orkar jag bada lite också. 

Jag har nämligen drabbats av tandvärk. Om man googlar på det så får man reda på att det kan ske en personlighetsförändring. Just det. Man blir galen, ilsk och trött. Vresig tror jag att det stod också. Eftersom jag är en klok kvinna så for jag i alla fall iväg till tandläkaren. 


Nu var den vanliga stängd så jag fick bege mig till jobborten. Hur kul är det när man har semester. Nu ska jag först säga att jag är ganska så smärttålig. Men jag tog bedövning denna gång. Det brukar jag inte annars. Tre sprutor och så satte han igång. Det gick bra ett tag men sen.. jag skakade av smärta och svetten rann i pannan och längs ryggen. Gör det ont? Det ska det ju inte göra.  Konstigt! Nej men det gör ont förklarade jag och han fortsatte för att bli klar. Ännu en gång så var det nära att jag svimmade. På den vägen är det. Jag går på Alvedon och emellanåt en och annan drink för att hålla humöret uppe. Nåja det är väl övergående får man hoppas. Måste såklart åka tillbaka på måndag för att dra ut eländet. 

Fast till lite roligheter, vi har haft en toppen minisemester hos min Kusin med fru strax utanför Öregrund. Fick bo i det fina gästhuset med havsutsikt. 

Vi tog en tur med båten ut till en ö där vi lunchade och fiskade. 

Spelade kort och åt god mat. Vi målade tavlor, hade fot SPA och la fuktmask. Många skratt och sköna bad. Sedan for vi vidare.

För att fira äldsta sonens födelsedag och träffa lilla Ivar. Ja och halva släkten såklart.

Ni vet sånt man lever länge på.  Åkte hem med fulladdade batterier. Men tandvärk är sånt som laddar ur ganska så snabbt. 
Om jag tycker synd om mig själv???
Japp! Lite faktiskt.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Men alltså, visst får du tycka synd om dig själv, tandvärk är väl inte roligt på nåt sätt... FY din stackare vad jag också tycker synd om dig! Hoppas du får bort det onda snart!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Klart du får tycka synd om dig själv, för tandvärk är ett helvete. Tur att det är ny vecka i morgon så du får dra ut eländet.
    Ha en bra söndag nu, så gott det går.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Personlighetsförändring vid tandvärk känner jag igen! Mordlusten också! Hoppas verkligen att du blir av med eländet så du kan fortsätta njuta av semestern!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.