måndag 20 maj 2019

Fika på logen

Vi gör ju små utfall ibland, maken och jag.  Ett sätt att vila på och inte bara jobba när man är ledig. 

Jag besökte ju ett ställe i veckan men fotade ju inte då. Så.. dit styrde vi kosan i regnvädret. Det var bara vi där och vi fick full uppmärksamhet. Väldigt mycket fint som såldes där. Hantverk på hög nivå. 

Som dessa små braständare i pastelliga färger. Gjorda av stearin kan jag tro och lagda i små fina askar.

Små ulliga tavlor. Söta tycker jag.
Gofika på logen kan man säga. Caféet ligger i Sättralund. Älskar när man liksom piffar med gamla och enkla saker som ett fönster med karm och allt. 

 Man fick välja kopp och om man gillade den så kunde man få köpa den för 20:- Vi shoppade en päronmynta. Kan vara bra att ha till sommarens svalkande Mohitos. 

Vi åkte sedan vidare till ett annat ställe. Nedergården Gammalt&Nytt. 
Det är mycket handel och köp-köp som gäller. Suck!  Vi tittade bara och jag kan ju inte låta bli att gilla kvastarna. 

Inga större fel på krukorna heller. Ja eller påfåglarna.

  

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Kul med utflykter i regnet. Mysiga ställen!

    Kramar från Eva-Mari som också gillar kvastarna.

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga ställen ni tog er till en regning dag.
    Ha en bra start på veckan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Såna ställen gillas :) Sättralund? Är det mot Hallstavik hållet? Päronmynta har jag aldrig hört talas om...måste kollas. Tisdag igen och veckan rullar på...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.