lördag 2 mars 2019

Får i snö på väggen

Jag fick en fin present av min bloggvän Titti som jag genast ramade in och hängde upp på väggen. 

Kände att akvarellen som min farbror målat för längesedan fick mer liv nu. En målning från Österlen behöver verkligen lite får för att bli liksom mer verklig. 

Ja jag kan inte riktigt förklara. Ungefär som att man kan behöva en vårblomma från chefen strax innan snöstorm. Tack för den.

Eller att ha köket fullt med vide och målarprojekt timmarna innan man ska ha gäster och sedan gå på fest. Livet blir liksom mer levande och spännande då. 

Ok nu till faktum att jag klippte luggen själv och känner mig inte alls festfin. Så himla dumt! Hinner ju inte bleka slingor heller innan festen. Åhhh!!!! Ja men det får bli som det blir.
Lördag är det i alla fall.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Det låter lite som jag med att klippa håret. Så det var du som vann den fina tavlan. Där satt den perfekt på väggen. Ha en kul kväll nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Kjempe fint bilde! Og passe kjempe fint til der.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  3. Vilken u n d e r b a r tavla!!

    Kul att höra att det är fler än jag som tar till lite dumma tilltag som en egen luggklipp!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Åhhh så fin den blev där på väggen :) Hoppas festen blev kul sen, med eller utan lugg!!
    Tisdag och isande kallt regn, hörde att syrran hade fått massor av snö i Herräng...stackare!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.