onsdag 16 januari 2019

Finns det liv finns det hopp

Ciao! 
Ja jag tänker ofta på det Italienska språket, hur vackert jag tycker att det är. Tänker på hur jag ansträngde mig en smula för att lära mig det. Ja inför resan till Italien för tre år sedan. Svårt som attan. 

En bild säger mer än tusen ord.
Vissa fraser kan jag men Nopp jag gav upp. Nu är jag i valet och kvalet att ge upp resandet, ja i alla fall med flyg. Har inte riktigt bestämt mig. 

Mina pelargoner verkar inte ha gett upp i alla fall. Dom verkar må bra. Så jag har förhoppningar om att få dom att blomma igen.

 I går tittade jag på ett program om Dagny 106 år. Wooow säger jag bara. Jag är ju långt ifrån hennes ålder men tänker ändå att hennes inställning till livet verkar vara så härlig. Att vara nyfiken, vetgirig inte ha tråkigt, släppa det negativa och fokusera på det positiva. Hon tar sig ett glas ibland och hittar på saker, hon bloggar och promenerar raskt utan hjälpmedel. Jag är verkligen så impad. Själv är jag så trött och orkeslös i jämförelse med henne. 

 Nej tänka positivt var det. Göra roliga saker. Hmmmm... Låt mig tänka lite. Jag ska kolla på handboll och sova. I ärlighetens namn så är jag dödstrött. Jag somnade efter jobbet omedelbart. Sov en timme. Märkligt! Tack och lov så ska jag till läkare snart, ta lite prover men...Finns det liv så finns det hopp. Snart blommar pelargonerna igen.

Kram Pia







2 kommentarer:

  1. Såg också på Dagny igår och blev så glad av att se hennes syn på livet. Man kan vara glad om man har hälften av hennes energi.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Skulle jag lära mig något språk så är det italienska! Så vackert och romantiskt!
    Jag har varit till underbara Italien många gånger men jag säger som du, nu är det
    slutrest med flyg, ja, för min del även med bil, är mätt helt enkelt. Det räcker
    med turer i vårt land numera.
    Mina pellisar står i dotter Lisas källare, har ingen aning om hur de ser ut. Där
    får de stå ett tag till. Men nog har det börja klia lite i omplanteringsfingrarna!
    Just nu skiner solen in genom köksfönstret och visar hur smutsiga de är. Suck!

    Ha en fin dag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.