lördag 29 december 2018

Fortsätter att ta vara på.

Vad kul att ni liksom relaterar till era mor och farmödrar i förra inlägget. Det gör nog jag med. Min mormor hon sparade på gamla cykelslangar som det blivit punka på. Nja sparade och sparade, hon klippte dem till gummisnoddar. Fantastiskt. Nöden är uppfinningarnas moder. Jag pressar saften ur några skrumpna clementiner. Använder juicen från ananasen som killarna hade på sin pizza. Gott och läskande. 

Resterna från julskinkan hamnade såklart på deras. Det blev några ansjovisar över från julens Janssons Frestelse. Dom hade jag på min pizza. Rackarns så god den var. Tar vara på det jag köpt. 

Jag försöker verkligen att inte slösa på jordens resurser. Jag lyckas inte så bra alltid, hamnar i underliga konflikter och sorgliga samtal. Nåja, det är smällar jag får ta. Idag har jag hjälpt en av sönerna att flyttstäda. Varför? Jo för att jag är jäkligt bra på det. Så det så. Sedan är det roligt att hjälpa någon som verkligen uppskattar hjälpen. Nu ska jag sova gott för att se nästa match. Mot USA. 

Kanske fixa till naglarna lite. Borde haft handskar. 

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Man jobbar bättre utan handskar 😉.
    Och ta vara på det mesta är det bästa.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.