torsdag 29 november 2018

Sista dagarna i november

Äntligen är november snart slut. Jag har tillbringat dessa dagar inne med någon sorts influensa. Kan sova hur mycket som helst. Sonen som kors i taket åt frukost med mig, undrade vad som händer? Jag svarade att jag kanske ska kolla upp ljusstakar och stjärnor. Om jag orkar. Han sa, du borde träna på att inte göra någonting alls. Bara vara liksom. Titta på film och vila. Ha Ha! Ja men det har jag ju gjort nu i flera dagar. Bara fortsätt med det tyckte han.


Bilden tagen i Norrtälje 2015 i en inredningsbutik Här kan man läsa om det.

Vi har fått nya grannar också. Inflyttning sker just nu. Spännande att kika på när folk flyttar ut och in. Jag förstår känslan, kul och jobbigt på samma gång. Ska gå dit med en blomma och önska "Välkommen till byn" sen. En fin gest som jag läste om på Tittis blogg 
Ja vi får se hur det blir med allt. Kanske jag tar en tur till Ica för att komma ut. Mjölk och ägg är slut men jag kan ju skicka maken. Skulle vilja ha lite adventsblommor också. 

Via

Sånt vill jag gärna köpa själv. Men det finns ju fler dagar. Nu tar jag lite kaffe och tränar på att göra ingenting som jag blivit beordrad.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att varva ner när man har svårt att göra ingenting. Men försök att lyssna till vad grabben din sa och sjunk ner i soffan med en bra film eller bok. Krya på dig och ha en bra dag så gott det går.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Han är klok din son..;) Men jag veeeeeeet det är SÅ svårt att göra ingenting dag ut o dag in....sånt slöseri med tid liksom...
    Men å andra sidan blir man ju inte precis frisk snabbare om man far runt som ett skollat troll så det bästa är ju att sova, kolla film och drömma om guldigt julpynt..;) Å jag struntar också blankt i vad som är "inne"...julpynt är julpynt och det ska man bara ha sånt man verkligen vill ha och sånt som betyder nåt. Så fnissar jag åt att vi är lika där....med blommor...haha....skulle ALDRIG skicka min man att köpa adventsblommor...haha...det skulle ju kunna gå precis hur galet som helst....;)
    Krya på dig nu!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  3. Hej Pia, Ta det lugnt om du inte mår 100. Viktigt att lyssna på kroppen och gör som sonen säger. Åh så spännande med nya grannar. Var det huset som du visade här förut och som ni gick på visning i? Jag tror att grannarna blir jätteglada om du går över och hälsar välkommen. I USA brukar man gå över med varma nybakade kakor. En gång gick vi över till nya grannar och hälsade välkommen med en vin-flaska. Det var inte populärt för de var super-religiösa nykterister och tyckte att det var fruktansvärt att vi kom med alkohol till deras hus :-) OOpps!
    Hoppas du fick hem lite blommor och att du kryar på dig snart!
    Kramen och ha en fin kväll!
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.