onsdag 24 oktober 2018

Vindruvor, stenar och höstfröjd

Ylletröja på samt långkallingar och stövlar. En riktigt skön stund ute i trädgården innan solen gick ned. 

Kaprifolen blommar för fullt, så vacker tycker jag. Älskar den. Doftar underbart också.

  Det känns så himla vemodigt att vinterstäda i växthuset. Fast om jag passar på att pimpa lite och göra fint så känns det bättre. Ni fattar, tända ljus och arrangera. 

Jag plockade av de sista druvorna som smakar gudomligt gott nu. Vi satte ju vin på alla andra. Återkommer om det.

Några små vinbärstomater hittade jag också. Dom ska vi ha till middagen idag. 

Planterade lite ljung i järngrytan och kastade de sista krasseblommorna. Det sved, japp det gjorde det. Ja att kasta blommor som lever. 

Men städar man så städar man. Såpskurade hyllor och sopade bort gammalt skräp. Det får räcka för nu. 

Vinrankans blad är så där leopardaktiga nu. Väldigt snygga. Snart kommer dom falla där inne och sen, ja sen när jag röjt bort dom så ska jag fixa en ljusslinga och lite granris där. Fast inte ännu för det blir först till advent.

Kanske vi tar ett glas glögg där då, vi får se. Åhh så sugen jag blev på glögg nu!

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Nu blev jag också sugen på en glögg och en pepparkaka med ost på. Härliga färger i trädgården nu men sorgligt att det snart försvinner.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg Pia! Glögg i växthuset är jag riktigt avis på!!!
    Blogger verka strula för flera av oss, jag kan inte lämna kommentarer via google-konto, hur är det för dig?
    Kram och ha en fin onsdagskväll!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Älskar glögg! Men inte tjuvstartar vi väl... eller?

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.