torsdag 18 oktober 2018

Vanlig matlåda helt enkelt

Vardagen är ju det som gäller eller hur? Därför så kommer ett helt vanligt vardagstips på matlåda idag.


Kycklingklubba med grön gurksallad toppad med picklad rödlök och svartpeppar. Jag hade inget vanligt socker hemma så jag använde syltsocker när jag picklade. 


Nu kan man säga att det finns rödlöksmarmelad i vår kyl. Ha Ha!  Jag har emellertid varit på HLR utbildning direkt i anslutning till jobbet. Då är det bra att få i sig lite middag innan man jobbar på en stund till. Därav matlådan. Nu är jag uppdaterad och känner en sorts trygghet ifall något hemskt skulle hända. 


På tal om något helt annat..... Jag är tyvärr jättetråkig nu. Japp, för jag vill inte gå händelserna i förväg. Ska vi redan börja blogga om julen? OMG jag döööör. Nu gillar jag ju inte julen sådär jättemycket men advent och glögg och sånt är mysigt. Fast kan vi stoppa lite tack? Ta en sak i taget. Löven har ju knappt fallit ner ännu. Självklart får man göra som man vill jajamen. Att klicka hem julklänningar och julklappar tar ju typ en sekund så nog hinner vi allt.  Jag tänder i alla fall så mycket ljusslingor jag kan som inte har julanknytning.





Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Tycker det alltid är så vilken årstid det än är. Är det vinter ska vi ha vår och är det vår ska det helst vara sommar. Men det är lika dant här i alla större affärer det är mängder med julsaker och pynt redan.
    God lunchlåda du hade.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Mumsig matlåda!
    Jag håller med dig, vilken hysteri! Av endast en anledning, att spä på konsumtionshetsen.
    Jag gillar julen, men den behöver inte komma i mitten av oktober. Nu vill jag höstnjuta, det är ju så vackert! Ljusslingor är förstås alltid mysigt!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.