tisdag 4 september 2018

Havtornsmarmelad och hopp.

Att plocka bär eller frukt, ja grönsaker också såklart från egen gård och sedan göra något av det känns så härligt.

Närproducerat och klimatsmart. Ok att åka några mil och slösa bensin är ju inte så bra men om man tänker utifrån många perspektiv såsom friskvård, avkoppling och att ta vara på det som vår moder natur bjuder på så tycker jag det är helt OK. Ja som havtornsbär och en gudomlig marmelad som maken kokat ihop. Vi ska njuta av den C-vitaminrika godisburken till mumsiga ostar.

  Nu kommer jag att köpa getost och brieost. Inte så närproducerat men ändå man får prioritera sina inköp. Ok jag erkänner, det var gott till vanlig ost också. Ja från Arla. 

Mina tankar går till en bloggvän idag. Hon har lyst med sin frånvaro ett tag och jag vet att hon varit sjuk. Jag hoppas så att allt är Ok. Hoppas att den där fucking Cancer inte satt stopp för en härlig människas passion för jordbruk, vindkraft och kärleken till trädgården och livet.




Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Mmmm så härligt med havtornsmarmelad, det är sååå gott.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Så mumsigt tull kex och ost.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Härligt med egenproducerat! Visst känner man sig så nöjd och nyttig och framför allt för att man tar rätt på det som finns och gör något bra av det.
    Kramen och ha en toppen dag!
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.