fredag 14 september 2018

Blombänken

Mysfredag på er.
Jag hastade hem och började kånka in blommor på bänken. Ja den som jag nyss målat och gjort fin. 

Nu skulle jag ju önska att jag hade flera bänkar. Eller kanske färre växter. Fast det går ju inte. Jag kan ju inte döda det som lever. Inte med flit i alla fall. Jag börjar så här. 

Pelargonerna brukar klara sig och jag hoppas att trädtaklöken ska göra det också.

 Ytterligare en julgruppsväxt ser ut att klara livhanken. Inte för att jag vet vad det är, men fint är det. Det räcker för mig.

 Några blodsdroppar eller fuchsior ska jag försöka övervintra. Har fått av svägerskan i norr. Nu kommer dessa stå på uterummet som tyvärr inte är vinterbonat ett tag. När det börjar bli allt för kallt så ska dom få flytta in i friggeboden. 

Ja yngsta sonen bor ju inte hemma längre och om och när han kommer så har vi ju ett gästrum. Nu kommer växterna ta över hans rum. Förresten så älskar jag att sitta här ute och mysa när det höstas.

Källsortering pant och plåt/metall

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Blev jättefint på den nymålade bänken.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Snyggt där på bänken! Att övervintra växter är jag dålig på...jag lyckas aldrig!
    Fredag igen och nu tar vi helg Pia :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Trädtaklök är en riktig favorit. De riktigt stora bor i bubbelplasttältet på vintern och dem mindre inomhuns. Så mysigt med blomsterbord och allt möjligt på.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Blomsterbord är fina och lockar till fina stilleben som sen snabbt kan arrangeras om.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.