tisdag 21 augusti 2018

Reset

Nu så, ja nu har vi tvättmaskin igen. Fast jag är fly tunnors förbannad. 

Kan man inte bara berätta att man ska reseta. Trycka på knappen samtidigt som man vrider moturs i några sekunder. Nähäärå man ska prompt komma ut och ta 1025:- i betalt. Åhhh jag kokar nästan.


Nåja nu vet jag hur man gör när den felkoden lyser i displayen igen. Ja men annars så går jag runt med 400 decibel i öronen halva dagarna. 

Kånkar och bär på barn som absolut inte vill skolas in på förskolan. Trött? Jomen visst. Det är bara förnamnet. Fast man har det igen, det är mödan värt. Tålamod och kärlek är mitt recept!

Hemma pysslar jag med andra bebisar, växtbebisar. 

Jag försöker skaffa mig lite nya inomhusväxter genom att ta skott och. sticklingar. Samma recept som ovan.

Lite av en terapi. Jag har också fått en hemläxa, jag ska meditera 15 minuter/dag. Jaa, vi får se hur det går med det. 
Den som lever får se.(knasigt ordspråk)

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Meditationen tror jag på! Det andra klarar du också galant Pia!
    Och inte dör du än på ett tag, hihi!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jag med tror på meditation. Men det var väldigt dyrt för att göra en reset 😠
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. oj, 400 decibel, det låter inge vidare, växtbebisar är tystare ;) Men med tålamod och kärlek kommer man långt, men det räcker tyvärr inte för trilskande maskiner, och dyra reparatörer... Ta ett djupt andetag!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.