torsdag 9 augusti 2018

Jag vill inte

Sista dagarna med semester och lata dagar. Jag vill inte att det ska ta slut. Jag är inte klar ännu kan man säga. Konstigt att det ska kännas så efter fem veckor med strålande sol och värme. 

Men så är det bara, jag vill inte. Jag brukar tycka att det är rätt så skönt när allt blir som vanligt, när man har jobbardagar och ledig helg. Den där vardagen ni vet. Den brukar kännas rätt så OK. 
Först och främst så förstår jag inte hur jag ska kunna klä på mig vanliga kläder. Jag trivs bäst i bikini och shorts.  Har ändå gjort ett tappert försök att handla på REAN. Sjukt billigt måste jag säga.  Tänk att få en skjorta, en klänning, en tunika och en byxa för bara 350 spänn.

 Sen är det ju det att yngsta sonen ska flytta hemifrån. Det kommer bli rätt så tomt ändå fast jag samtidigt vill att han flyger ut.  Nåja det blir nog bra med det mesta men det är något som känns annorlunda. Jag har nästan panikångest. Vaknar på nätterna och genast är tankarna där och gnager. Jag vill inte, jag vill inte.  Nej faktiskt, jag vill ingenting. Skärpning! Klart att jag vill något men vad? Ha Ha! 
Nu ska jag ta tag i denna torsdag.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Barnen har man ju vara till låns en period tyvärr.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hej heeeej...
    Det måste ju betyda att du verkligen slappnat av den här sommaren..;) Man FÅR ha lite jobbångest...men bara första veckan är avklarad brukar det gå bra sen...å du har ju ett sånt mysigt jobb så jag kan tänka mig att alla barnen är sprickfärdiga o vill berätta om allt de gjort i sommar...;) Å barnen ja...huuu jag förstår dig SÅ väl....både panik och glädje om vart annat... det är ju lite speciellt då den sista försvinner...då blir det verkligen så tomt....men man vänjer sig....jag trodde ALDRIG att jag skulle säga det...men jag tycker det är helt ok nu...;) Men det har tagit 1,5 år att känna så...;) Supersnygga plagg...jag skulle också vilja fynda lite men jag vill ju gå ner några kilon först....få se om det lyckas...;) Kraaaaaaam fina du och ha en hejdundrande helg!

    SvaraRadera
  3. Jobbångest hade allt jag också, det kändes inte kul att gå i väg och jobba när det fortfarande var så mycket sommar kvar. Förresten är det inte speciellt kul nu heller, när termometern går upp mot de trettio både i ute skuggan och inne på kontoret. Men det ändrar sig väl när vädret ändrar sig får jag hoppas.
    Ahhh, de känns allt bra konstigt när barnen flyger ut. Speciellt när det är den sista, vår son har ju flugit både ut och in och ut några gånger. Men nu tror jag att han har fastnat ett tag i Halmstad. Men han har ju bott hemma under hela sommaren för att jobba och spela golf, om bara en vecka ska han tillbaka igen för att förbereda skolstart. Då blir det tomt igen. Men man vänjer sig vid det också :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.