måndag 9 juli 2018

En ny utmaning-orkideér- Hope of Hope

Ja då var den första semesterdagen snart till ända. Mycket har hänt denna dagen måste jag säga. 

Jag vaknade som vanligt i ottan. Ville gärna sova men flugorna bestämde. Ja idag i alla fall. Nu har vi inhandlat ett insekts nät som ska vara som sänghimmel.

 Vi har också köpt flugfångare på granngården. Ja dom där kladdiga spiralerna ni vet. Innan allt detta så tokrensad jag i mur rabatterna. grävde och slet som ett djur, ja det var efter powerwalken som jag lovat mig själv att införa igen. 

Efter en dusch så for vi på konstutställning med medhavd picknick korg på Rånäs Slott.
Målet är en utställning i den magnifika slottsmiljön som lyfter glädjen, frigörelsen och tron på den handlande människan och hennes drömmar, passioner och känsla för livet. Så även hoppet som motståndshandling. Vi måste vårda och öva hoppet, har Birgitta Trotzig skrivit. Vi får inte vara naiva och lättlurade, vi kan lära kan oss överleva i en till synes omöjlig värld. Det är vår tids uppdrag till konsten.

 Nu var det kanske bara jag som åt,  fast kaffet smakade gott fick jag höra. Ja men så blev det även ett besök på Granngården också. 

Orkidé jord/kompost behövde jag. Bebisarna ska få bli egna plantor. Jag hoppas ju att det ska gå bra. 

Goda råd om att ha luftrötter glömde jag visst.


Förövrigt så har jag tydligen fått ischias. Fy farao vad ont det gör. Jag kan inte sitta så det får bli en stående semester i år. AAAAJJJJJ!


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen en massa som du hunnit med på din första semesterdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Säkert kan du peta upp två rötter? De mår bäst så och jag är övertygad om att du lyckas med bebisarna.
    Fy för ryggproblem... vila, ingen mer grovrensning på ett tag!

    Ha en bra andra semesterdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.