onsdag 25 april 2018

Lax och fänkål med broccoli

Hej Hej! 
Jag gillar att bläddra i Buffé tidningen. Massor med inspiration och superfina bilder. Stannade till lite extra på en artikel som handlar om hälsa och kockarnas kost.

 "Jag äter allt i lagom dos" säger Edin Dzemat och så bjuder han på ett recept som tilltalar mig. Ja bara mig, för maken kockar sjömansbiff för glatta livet och inget fel med det heller, men om man nu inte äter kött så får det bli fisk.  

Edin skriver, skiva fänkålen fint, gärna på mandolin och jag tackar min syster för en tidigare födelsedagspresent. Ja ni fattar att det var en mandolin va?

 Inga konstigheter alls med den rätten och det smakade väldigt bra. Jag hoppade över riset. Värt att testa. 
Receptet hittar du här. 


Kram Pia

1 kommentar:

  1. Mums, gurksalladen gör jag idag till köttbullarna.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.