måndag 23 april 2018

Ge mig styrka

Nu ger jag snart upp. Jag brukar inte ge upp för jag är envis och viljestark. Men jag känner att krafterna börjar sina. 

Nu har jag tappat rösten också. Skiten har liksom gått ner i strupen och luftrören. Jag försöker vara positiv, kikar framåt i tiden för vi har bokat en minisemester på Öland nästa helg. Kikar på vädret och upptäcker att det troligen ska regna varenda dag. Nu är det försent att boka av ja i alla fall om man ska slippa kostnaden. Så Jippie! Åhh så kul det ska bli två sjuklingar i en trång stuga och så ösregn på det.  

Ok jag tänker att det nog är fel på SMHI och att solen kanske ändå tittar fram, ja det kan ju vara uppehåll en liten stund. Men i ärlighetens namn så känns det riktigt för jävligt. Jag trycker i mig vitaminer i form av en apelsin smoothie. I med rått ägg, ingefära och chili. Ja och massor av is för det går lättare att svälja då. Ja jag vet att det finns de som har det väldigt mycket sämre. Jag vet det.

 Ok då, jag ska försöka stå ut ett tag till.


Kram Pia 

5 kommentarer:

  1. Skickat massor av krya på dig kramar. Håller en tumme att solen visar sig i helgen som kommer.

    SvaraRadera
  2. Usch då, inte roligt, hoppas du kryar på dig snabbt.
    Om du inte redan har provat så tycker jag du ska testa
    coldzyme. Sprayar i munnen när man börjar känna att det skaver,
    kan också göra så att det onda går över fortare.
    Min grabb använder alltid det och tycker det är jätte bra.
    Krya på dig !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Nu får vi hoppas att vädergudarna är med er när ni ska till Öland.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Usch så trist att du haft så mycket skit så länge. Inte konstigt om det tar på krafterna och humöret. Ska till Stockholm och hoppades på fint väder men det ser typ lika illa ut. Knasigt att man ska vara så påverkad av hur vädret är. Känner att det påverkar mitt sinne och humör jättemycket. Hoppas du får det fint och blir frisk fort.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  5. Ja jag vet hur det är...jag fattar ingenting! Det ena avlöser det andra. Tror banne mig att jag blivit allergisk mot pollen också!! Näe det hjälper nog inte med smoothies längre vännen. Hoppas solen visar sig till helgen Pia! Jag ska till ön i morgon...regn hela dagen såg jag :(
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.