fredag 16 februari 2018

Längtan


Godmorgon!
 Jag längtar ihjäl mig efter vår och odlarsäsong. Tänk att få plantera ut de första penséerna. Känna den där doften från jorden som luktar vår. När sånglärkan drillar högt upp i skyn och solen värmer så där underbart. Snart så. 


Nu börjar ju ljuset komma tillbaka, dagarna känns lite längre men jag hinner ändå inte fota något. Det är för mörkt. Det får bli en gammal bild från Simsalabim. Roligt att kika tillbaks på gamla bilder och se hur trädgården förändrats. Sådär, nu kör vi fredag. Härliga fredag. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Godmorgon Pia,
    Nuuuu fick jag vårkänslor. Jag kan riktigt känna lukten av trädgårdsjord en tidig vårmorgon. Tänk vad lycklig man kan bli när knoppar börjar spira.
    Kram och ha en underbar dag!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Så fin bild på en massa härliga sommarblomster. Önskar dig en fin fredag med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Håller med dig! Nu är jag innerligt på mörker och kyla...men ikväll snöar det, stora tunga flingor. Ja det är bara att bita ihop och hoppas tänderna håller :)
    Kram till dig Pia från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.