tisdag 13 februari 2018

Bra tisdag/fettisdag

Försök tänka på något bra när du vaknar i bara några sekunder. 

Så sa psykologen. Jag försöker verkligen att fokusera på det. Nu ringer ju klockan vääääldigt tidigt när jag öppnar på förskolan, svårt att ligga kvar och tänka ljuva tankar då. Men jag tänkte dom tankarna på vägen till jobbet istället och... Jadå det gav samma effekt. Amazing! En av de bästa dagarna på länge hade jag idag. 

Stannade till på vår lilla Ica för att köpa semlor på vägen hem. I fornstora dagar så bakade jag själv. Fast, hi hi, fastlagsbulle... Skärpning!  Fast det funkar ju att köpa också. Vi äter ju typ bara två eller tre gånger.  Nu laddar vi för Alla hjärtans dag 💗 i morgon. Hoppas det blir en lika bra dag som idag.



Kram Pia 

6 kommentarer:

  1. Hjärta till dig idag, Pia!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Positiva tankar när man direkt vaknar kan göra underverk för hur resten av dagen kommer att se ut. Ha en fin dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Jag tror också att positiva tankar på morgonen till mångt och mycket styr över hur dagen blir! Går man till jobbet med inställningen att livet är trist så då blir det nog garanterat en trist dag ;)
    Vi mumsade också semlor igår! Vaniljsemlor, så gott!
    Kram och hoppas du haft en fin alla hjärtans dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Ja det låter väldigt bra och härligt att du fick en bra dag! Kram fina du!

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Jag tror faktiskt att det är den här långa vintern som påverkar oss alla. Nej, usch vad jobbigt att vakna så tidigt...men stackars alla svenska föräldrar som skall släpa iväg så tidigt med så små barn. Jag skulle också ha svårt att hitta på något bra att tänka på, om man inte går på bassaker som sin fina familj, sin hälsa, ett tak över huvudet, mat etc.
    Semlor! Nam. Nam.

    Happy Valentines!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.