måndag 25 december 2017

Hysteriskt!

Nu bombarderas man av mejl. REA! KÖP! Jag tycker det är lite väl hysteriskt. Ändå så vet man ju detta år från år. 

Vi köpte inga julklappar till varandra maken och jag. Vi handlade inte hysteriskt mycket till barnen heller. Nu är ju barnen inte små barn längre utan vuxna män, men ändå. Det känns härligt att få ge en liten gåva ändå till jul. Ja, Ja det var det.

 Nu är det juldagen. Skönt! Inga måsten alls. Bara en sak. Ta hand om all mat som inte blev uppäten. Tänk att jag aldrig lär mig. Hysteriskt med denna överflöd. Svärdottern som hade varit på julbord med sitt arbete hade tagit med det som blivit över. Senapssill, skärgårdssill, hovmästarsås och stark senap. Massor som bara hade kastats annars. 

Jag tänkte igår att maten skulle med säkerhet ha räckt till 30 personer minst. Kanske inte alla skulle fått av allt men absolut kunnat äta sig mätta. Hysteriskt! Hur många vi var? Vi var 6 personer. Nu åkte vildsvinsskinkan, sillarna och såser vidare till nästa julbord som sonen och svärdottern skulle till idag.  Hur är det med er, har ni så där lagom med mat?  


Vi överlever i alla fall med säkerhet hela året ut. Ha Ha! Helt hysteriskt!

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Hallå rara Pia och God Fortsättning!
    Vilken härlig julafton ni fick fira för visst är ju det bästa bästa att få vara med sin familj!
    Hur man än gör blir det ju alltid ett överflöd av mat... Vi brukar visserligen tänka att det är skönt om det blir såpass mycket så vi bara har att värma upp de efterföljande dagarna....men vi har nog ändå dragit nere på mängden av varje rätt...;)

    Å det där med träning du skrev om...huuuu säger jag...jag har också haft en rejäl formsvacka.... typ hela 2017 och nu är jag rultigar än någonsin så nu får vi allt ta nya tag...om inte annat för att bli pigga glada och slippa värk....ja å för att komma i kläderna i garderoben...;)

    Stor stor kram och ha en urmysig dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Så mysigt! Ja visst är det mysigt att få ge lite på jul. Bra att även maten togs om hand. Hemskt att slänga massa mat ju. God jul! Kramis P

    SvaraRadera
  3. God fortsättning!
    Här har julen gått i stilla lunk, vi har ätit och druckit precis lagom och i kväll äter vi upp den sista julmaten. Inga segdragna rester här inte ;-)
    Ha en fin fortsättning på veckan. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.