tisdag 26 december 2017

Godaste julmackan.

Oj så mycket prat om mat va? Ja fast jag måste dela med mig av denna jättegoda macka.

 Brödet i botten kan vara glutenfritt eller lchf om man tycker det eller en vört, kanske en rostad surdegstoast. Bred lite smör på om det känns ok. Jag hoppar över det. Sedan lägger man på skinkan. Nu hade jag vildsvinsskinka eftersom sonen bjöd på sån. Fast det går så klart jätte bra med vanlig julskinka eller rökt kalkon. Ovanpå så har man picklad rödkålssallad. (Receptet hittar du här.) En klick gräddfil eller creméfraiche och så toppa med lite grönkålsfras. 

Fantastiskt krispigt och supergott. Vackert också med det röda. En liten munsbit till på polarbröd med rökt lax, citron och dill. Inte alls så tokigt det heller. Det fick bli juldagslunchen här hos oss.

Idag så skulle det passa bra med en fastedag. I alla fall tycker min knasmage det. Ont, det gör ont, det gör ooooont.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Två riktigt smarriga mackor som du gjort. God fortsättning och hoppas värken går över i magen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Åt ena dotterns picklaed rödkål för första gången och föll direkt. Supergott!
    Kan tänka mig att mackan var god! Ja, båda!

    God fortsättning.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Hmmm, får testa en annan gång, vi har redan ätit upp vår julmat :o
    Hoppas din mage kryar på dig. Kram, Cataria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.