torsdag 31 augusti 2017

Som en blixt...

Nej då det är inga åskväder på G här. Det är bara det att förkylningen kom som en blixt   från en klar himmel. 

Kände mig toppenfrisk och ganska så pigg trots omständigheterna. Att skola in förskolebarn är minsann ingen lek ska jag säga men väldigt spännande och lärorikt. Att vara trött är ju en sak men att bli hängig är en annan. 

Från soffan så såg jag bilden i huvudet, Bilden på blommor, kristallen och regnet. Kameran sa, fäll upp blixten. Ja men då testade jag ju det. Plötsligt ser man spindelnätet. 

Annars gillar jag inte att fota med blixt. Ingen regel utan undantag. Det blir en tidig kväll och så hoppas jag så klart att jag inte blir sämre i helgen. Jag har nämligen tusen saker jag måste göra.


 Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Ja det är märkligt att förkylningarna kommer så fort skolorna börjar...alltid samma visa! Dags att köra en kur med diverse vitaminer kanske. Blixten använder jag aldrig heller, tror inte jag har haft den uppfälld ens hi hi. Får väl testa när höstmörkret faller sen.
    Ha en skön fredag och krya på dig Pia!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Hallå vännen..
    Men huua så trist med förkylning...hoppas du kryar på dig snabbt! Men jag måste ha missat att du är tillbaka på förskolan? Har du skrivit om det?
    Å vilken resa ni var på...ser helt underbart ut...förutom hotellet då...skratt...haha fast du beskriver det ju himla kul med alla katter o myror.....haha...

    Hopaps du kryar snabbt så du kan njuta i helgen!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  3. Inget kul alls med förkylning. Jag kände lite kill och sveda i halsen igår. Men idag är det som bortblåst. Ha en bra fredag.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Hua, småbarnsbaciller är farliga baciller kan fälla vilken oxe som helst.
    Krya på dig och ha en fin helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.