fredag 28 juli 2017

Skofynd och knasmaja.

Jag hälsade på mamma på sjukhuset igår. Hon mådde efter omständigheterna bra. Ja så bra man kan när man ligger på thoraxintensiven. Efteråt så tänkte jag och syster att vi skulle hitta lite kläder på rean. Jag hittade skor 70% avdrag i kassan. 

Men wooow så billigt.  Sedan fick jag syn på en klänning och blev typ kär. Utan att prova fastän syster tyckte att jag borde så hade jag betalat den. Den passar, det ser man ju sa jag. Jag höll den framför mig och hon som jobbade i butiken(en gammal kompis som jag inte sett på ett tag) sa att det var ju ett märkligt sätt att prova på. Jag har en likadan sa hon och fattade att jag gillade den såklart. Åhh vad glad jag blev. 
Den lyckan blev kortvarig. Har väl aldrig klätt på mig något fulare och oskönare i mitt liv. Eller min kropp passade inte den klänningen ska man kanske säga. Jag ringde syster... Du hade rätt, jag borde ha provat. Hon bara skrattade och sa åk och lämna tillbaka den.

 Nåja skorna var i alla fall bra och dom hade jag faktiskt provat innan. Sedan så hände det en annan sak som var ganska så knasig den med. Jag skäms nästan så vi tar det i morgon. Åhh så tokigt det kan bli.

Kram Pia




4 kommentarer:

  1. Skönt att din mamma mår bra!
    Skorna var ju hur snygga som helst! Kul med fina fynd! :-)
    Ja, man ska nog prova klänningar innan köpet... ;-)
    Nyfiken på vad som mer hände :-)
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  2. Nog kan man fynda på reorna! Snygga skor :-)
    Klänningar är ju väldigt speciella och bör nog provas innan beslut ;-) Jag hittar en klänning typ var 5:e år som passar, så klänningar passar jag mig för :o
    Skönt att din mor är på bättringsvägen. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Låter bra att din mamma är på bättringsvägen. Det där felet har jag gjort massor av gånger. Man tror att det passar, men icke sa nicke. Det blir man varse när man kommer hem.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Skönt att din mor mår bättre...förstår din oro! Ja hur mycket har man inte kommit hem med som man "tror" ska passa..jo jo...bäst att alltid ta största storleken ha ha!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.