lördag 29 juli 2017

Skaldjursfrossa

Vi skulle passa på att äta skaldjur när sonen som inte gillar det var borta. När man har semester så får man festa när man vill så det så. 

Till skaldjur så måste man ju bara ha lite bubbel. Jag måste kyla den ordentligt. Så tänkte jag och dukade med finaste glasen ute på altanen.

 Maken skulle grilla havskräftor, något jag aldrig testat. Konstigt med tanke på att jag faktiskt älskar skaldjur och fisk i alla dess former. Undantag surströmming. Jaha ja sa han, jag hade ju tänkt att vi skulle ta en snaps. 

Ja men då gör vi det sa jag och bytte glas. Ja för man dricker ju inte bubbel och snaps på samma gång tycker vi. 

Oj så gott det var ja havskräftorna menar jag då. Verkligen jätte, jätte gott. Ja det var inget fel på snapsen heller. 



Vi njöt av det goda och så dukade vi av och tittade på Ernst. Jag vaknade tidigt och kom på att bubblet nog borde vara tillräckligt kallt nu. Ja visst var det väl det.

 Åhh så himla onödigt och knäppt. Tur att det inte var äkta dyr champagne i alla fall. Ja man måste ju se något positivt i det hela när man rensar frysen från fruset bubbelskum och glasbitar. Så himla skämmigt att glömma den i frysen.

Kram Pia


5 kommentarer:

  1. Så gott med grillade havskräftor! Älskar skaldjur i alla dess former. Synd på cavan!

    Ha en fin lördag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Mmmm gott med skaldjur, älskar dem i alla former.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Ajdå! Det gör du nog inte om igen, man lär så länge man lever!
    Synd på bubblet, men tur att du inte skar dig på skärvorna!
    Kräftorna ser underbara ut!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Åt grillade langostini precis. Men jag vi tog en öl till våra.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Åt grillade langostini precis. Men jag vi tog en öl till våra.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.