onsdag 28 juni 2017

Torr hud och grillat.

Vi kan väl grilla tyckte jag. Solsken och sommarväder i våra trakter. 

Det är ju lite upp och ned med det om jag säger så. Ena stunden filt på och nästa sekund solstolsläge och dopp i poolen. 

Jodå grillat blev det. Kycklingspett till mig och kotlett till övriga. Till det så fick det bli grillad ananas, halloumi, aubergine och majs. Wooow så gott!  

Jag satte mig en stund på pooldäck för att slappa lite. Nja så blev det ju inte för flugorna kom i invasion. Terror av högsta grad.

Vi fäktades med smällorna som besatta och så insåg jag hur maktlös jag är mot dessa insekter och samtidigt hur fruktansvärt torr jag är i huden. Suck! Bara att ta tag i smörjorna.

 
Tycker inte att något hjälper alls. Längtar nu som en tok efter ledigheten. 
Bara en vecka och två dagar kvar. Eller, jo så får det allt bli.



Kram Pia 

4 kommentarer:

  1. Olja är det enda som hjälper någorlunda. Åhlens svensktillverkade massageolja Aroma är det enda för en torris som jag!

    Önskar dig en soligt flugfri dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Mums vad gott du hade på din tallrik. Jag har en olja från Gran Canaria som är super när jag är torr.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Visst går humöret lite upp o ner med solen. Jag blir så himla velig över vad jag ska göra...vara inne...nä solen skiner ju...fast inte nu... då kanske...Så där går dagarna och man får lite semesterpanik fast jag inte vill ha det. Gött att ha lite gott att äta iaf.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  4. Så gott med grillat även om inte solen skiner haha. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.