måndag 19 juni 2017

Som en berg och dalbana.

Kikar in så här lite sent på en måndag. Helgen och måndagen har varit lite särskild kan man lugnt säga. 

Vi hade inga planer alls och äldsta sonen ville komma över för att få lite hjälp med att snickra ett vikingatält. Jag satt mest i skuggan med huvudvärk och slumrade till lite då och då. 

Kanske kom med kloka råd och gav ett handtag när det behövdes. Funderade en del över att jag var så trött men skyllde på åskan som kanske kunde komma. Jag var ändå så glad att åkgräsklipparen fungerade igen. 

Glad att sonen hängde här hela dagen och glad att solen sken. Vi blev bjudna på middag och tog cyklarna ifall det skulle vankas lite vin. Ja och så hände det sig att cyklarna blev stulna på natten. Hur arg blir man inte då? 

 Solen fortsatte skina och värmen höll i sig så det blev poolbad och solstol. Det blev ont i magen och jobbigt. En karensdag! Det går upp och det går ned. 

Fast nu blommar doftjasminen.  Ja inte bara den men ändå sååå härlig och besvärligt på samma gång. 

Just det glömde ju berätta att husvagnen inte gick igenom besiktningen. Positiva tankar om det är ju att det faktiskt är för vår egen säkerhets skull. Nu tar jag nya tag och laddar för midsommar.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Men fy vad arg man blir när man läser att cyklar blir stulna! Vilka jäkla människor det finns!!! Så mycket fräckhet och så mycket ondska i världen. Ibland undrar jag vem deras mammor och mormödrar är...och hur människor kan bli så brottsbenägna. Hela tiden, varje dag, överallt! Men var bor ni egentligen? På landsbygden eller nära en större stad? Det är lite ovanligare med cykelstölder på landsbygden. Hoppad du mår bättre. Ja, karensdagar är skit. INte undra på att folk går till jobbet när de är sjuka.

    Kram och ha det gott trots allt,

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Ja du, ALLTID ska det vara något! Ömsom vin, ömsom vatten...skit med cyklarna och husvagnen! Min bil gick inte igenom besiktning och den måste lagas för ett ANTAL sura tusenlappar, cykeln är trasig och gräsklipparen fungerar varannan gång :(
    Så här är livet också en berg- och dalbana...
    Kram Pia!
    Titti

    SvaraRadera
  3. Men oooj vad det var mycket på en och samma gång... en olycka kommer ju i 3 eller hur är det man säger?
    Så så nedrigt med cyklarna...hoppas de kommer tillrätta...

    Jag gillar dina blom och matbilder och bloggen svänger nog lite efter årstid och humör...tror du inte?
    Jag gillar i alla fall att det blir lite olika i perioder...;)
    Mysigt att ha sonen hemma hela dagen...
    Hoppas du kryar på dig!
    Kraaam Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.