söndag 28 maj 2017

Lysande glasflöten

Oj, när jag såg dem blev jag liksom störtförälskad. Ja om man nu kan bli det i några glasklot som lyser. 

Det är något med den marina känslan som gör att jag gillar dem. Vi har ju lite marint tema i vårt uterum så den passade in som en smäck. Jag sitter där nu, njuter av sommarvärmen, av en mysig Mors dag, av att få så mycket gjort. 

Att avsluta dagen med lite manikyr och samla tankarna. Vi konstaterar att man måste ta vara på dessa dagar. När solvärmen stannar kvar en stund, när huden är solvarm och lite bränd. När ljumma vindar sveper fram och gör så att grankottarna dimper ner. 

När livet är som allra bäst och sönerna grattar mig via sms. Får en kram och tillbringade gårdagen tillsammans med två av dem och en underbar grillbuffé. Lysande var ordet.



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Men... vilka läckra lampor, superfina!!! Ja, vilken fantastisk helg vi haft, det allra ljuvligaste vädret och med en massa roligheter!! Ha det gott fina Pia!!
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Pia!
    Vad underbart fint ni bor! Så lantligt och lummigt och mysigt.
    Ja, den svenska försommaren är makalös och måste avnjutas med medveten närvaro. Inget vi får ta för givet då det kan vara iskyla och regn i maj juni.

    Ja, det stämmer precis...träbryggan går längs kanten på Lillån bakom campingstugorna och jag går förbi där dagligen på mina hundpromenader. Nu skall det bli Moraeus med mera på campingen. Det spelas in nu i början på juni och då kan vi sitta ute i trädgården och få live underhållning :-)

    Ha en underbar dag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  3. Ovanliga och vackra glasflöten! Idag ska jag försöka få upp en solcellsslinga på balkongen.

    Önskar dig en fortsatt fin vecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Åh,så vackert & mysigt ❤️ ...
    /Kram

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.