tisdag 2 maj 2017

Från grön till blå.

Maken och jag satt och pustade ut, solade näsan och tog ett glas vitt på altanen. Efter en heldag i trädgården så kändes det rätt skönt. 
Poolen då? När ska vi sätta igång den, undrade jag. Varför inte nu direkt sa han. Jaha då var vi igång igen. Slut på rasten liksom. När presenningen togs bort så fick jag lite panik. GRÖNT! 

Vi har alger i heeela poolen skrek jag. Åhhh!  Borsta, håva och hälla i kemikalier.

 Fylla på med lite nytt vatten och så igång med reningsverket. Efter ett tag så var den blå igen och jag kunde andas ut. 

Det är lite pyssel med pool fast inte så mycket så att det känns jobbigt. Nu hoppas jag på sol och värme så att vi får upp graderna. Vi har ingen uppvärmning så 19- 24 grader är där det hamnar.

 Det ser ut att bli ytterligare en fin Majdag. Bäst att ta vara på den.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Härliga soldagar har det varit och det verkar fortsätta! ÄNTLIGEN kan jag kommentera igen, eländiga blogger...
    Lite poolfix har du hunnit med ser jag, annars ska ju algbad vara nyttiga hi hi!
    Nu dra ut gräsklipparen och börja med det slitet.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Gudars så mysigt med pool, men förstår din panik när det var grönt där i...... Sonen sa senast igår -Kan inte vi ha pool... Med tre kilometer till havet.....vet inte riktigt..... I alla fall mysigt är det förstår jag. Ha en härlig start på jobbveckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Ja, lite pyssel är det med pool. Hoppas värmen håller i dig nu.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.