torsdag 20 april 2017

Hemtrevnad

På vägen till jobbet så åker jag förbi ett nybyggt hus. Jag ser från bilen att det är jättestökigt där inne. Hur kan man trivas i det hemmet undrar jag.

I fönstren står det massa saker kors och tvärs och det ser verkligen inte hemtrevligt ut alls. Det är ju inte min ensak hur dom har det men ändå. Med en växt och lite ljuslyktor kan man göra under. Ja fast självklart städa och plocka undan först. 

I går började jag putsa några av alla mina fönster så idag gör det ont i axeln. Bäst att ta det lite lugnt idag. Hur man nu gör det? Fniss!



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. En del ser inte hur stökigt dom har det. Men konstigt nog så vet dom precis var dom har sina saker i röran ändå. Men det är tur att vi alla är olika.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Ja stök gillar jag inte! Man är ju inte jungfru för inte :) Kan inte förstå detta med att leva i en röra, men det är jag det...mysigt du har det med värmesljus och fina blommor :)
    Nu soooova!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Skratt*... Vilka funderingar vi har, men håller med, kan inte förstå det här med röriga hem, vill bara röja upp...!
    Toscana ser helt underbart ut... Har Du landat på nya jobbet nu..?
    Snygga lyktor, och var rädd om axeln!!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.