söndag 4 december 2022

Självkritisk

Många gånger frågar jag mig själv varför jag inte tror på mig själv. Att det jag gör inte duger eller är rätt. 

Jag tänker så här. Inget är tillräckligt bra som jag gör, inkluderat mig själv. Jag känner att jag aldrig gör ett tillräckligt bra jobb. Enligt mig så går det inte som det borde. Allt omkring mig blir fel, inklusive mig själv. Suck! Något att jobba på kan man lugnt säga. Fast det svänger tänker jag. Ibland är jag jätte nöjd med det jag åstadkommer både hemma och på jobbet. Slår mig för bröstet och tänker att Jäklar vad bra det blev. 

När jag sätter mig ner och tar tag i penseln och skissar lite så kan jag känna lite "jag kan och duger" Det är för att mina målningar inte kommer bedömas eller ifrågasättas alls.

 Dom har ingen betydelse för varken lön eller prestation. Det är bara för nöjes skull. 

Fråga - Vet du varför man inte behöver sätta lock på en hink med nyfångade krabbor?
Svar - För att de andra krabborna ändå drar ner den som försöker ta sig ut. 

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Du får börja att klappa dig själv på axeln lite mera och tala om för dig att du är bra.
    Måla är avstressande och skönt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Oj, måla var länge sedan. Vet inte ens var jag lagt undan mina färger :o
    Det är avkopplande att måla oavsett om det är på papper eller på brädor. Kravlöst, liksom.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.