torsdag 2 juni 2022

Det fick bli en vaxduk

 Det där mosaikbordet som blivit fult. Ja det hade jag tänkt pröva att renovera. Men det verkade lite svårt så det fick bli så här. 

En vaxduk med vågad kant. Inte så tokigt ändå tycker jag. 

Dom vita stolarna får jag måla lite på varenda år men det gör inget. Fast en enda blomma???

 Nej det ser fjuttigt ut, jag klämmer dit några till. Så där ja. 

Den här sittplatsen vid vattentunnan har strålande morgonsol. Ha Ha!

 Ja men inte idag då regnet öst ned hela dagen ända till nu i skrivande stund. Bra att ta reda på regnvattnet. Hoppas på att kunna sitta här snart och inte mitt morgonkaffe. 

Alpklematisen är ljuvlig nu. Den som blev uppäten varje år tills en av sönerna råkade  gräva av den. Då lade vi markduk runt och singel på den här platsen sen när den växte upp igen så har dom där larverna inte synts till. Peppar, peppar.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Snygg vaxduk och härlig kaffehörna! Fint att ni hittade ett sätt att bli kvitt larverna. Min alltid
    uppätna hade gräs runt sig. Tänk vad man lär sig!

    Hoppas du får inviga vaxduken snart.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig och fin kaffehörna med härlig morgonsol.
    Fin vaxduk var det med som bordet fick.
    Ha en fin torsdagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Woaw vilken enorm klematis. Det är verkligen en växt jag vill hitta plats för i vår trädgård :-)
    Smart och praktiskt med vaxduk, speciellt om barnbarnen kommer på besök ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.