lördag 7 september 2019

September och förändring

Nu är det höst, japp. 

Jag har tänkt att jag ska ändra attityd mot hösten. Att jag ska välkomna den och göra något riktigt bra av den. Tänker att det ska bli lättare då med mörkret. Jag har ju länge tyckt illa om mina bilresor till och från jobbet mörkertid också. Så nu ska jag byta arbetsplats. Det känns lite läskigt och eftersom jag trivs så bra där jag jobbar så det är verkligen med blandade känslor som jag tagit detta beslut.  

Nåja det blir nog bra. Jag kan ju bara göra mitt bästa och hoppas att alla andra också gör det. Att få nya kollegor kan ju ge ny energi. Vi får se helt enkelt. Jag hade hoppats på lite annorlunda arbetsuppgifter, men så blev det inte. Kanske lika bra när jag tänker efter.

Sedan ska denna höst ägnas åt bättre livsstil. Jag ska få mer ork är det tänkt. Ge min kropp lite kondition och muskler. Jag ska göra en viktresa nedåt och är på god väg. Heja mig! Men nu ska det packas för vi drar upp till Fågelsundet i norra Uppland. Där ska vi plocka lingon och stugmysa till havsutsikt. Älskar det.


Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Önskar dig lycka till på din nya arbetsplats.
    Ha en skön helg i Norra Uppland nu med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Låter jättebra! Framförallt det där med att du slipper bilkörningen i mörkret det är bland mitt värsta med! STORT lycka till med nya jobbet! Själv hänger jag i sommaren september ut, det mår jag bäst av!

    KRAAAAAM Jenny

    SvaraRadera
  3. Lycka till med nya jobbet och hoppas du får en underbar helg vid havet. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Men så spännande. Skönt att slippa pendling dessutom.
    Hösten är inte så dum, helt underbara färger, lättandad hög härlig luft och vi kan njuta av naturens skafferi :-)
    Ha de riktigt underbart. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Låter spännande! Vet att du tyckt det varit jobbigt med dina bilresor, och jag förstår dig! Är själv så bortskämd med att ha nära till jobbet! Stort lycka till med det nu!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Men så roligt Pia! Läskigt förstås men provar man inte vet man inte!
    Men du, såg precis på Vädret att det fortfarande är sommar hos både dig och mig!
    Hoppas ni får en härlig tripp.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Heja dig! Det blir väl ett spännande höstprojekt :) Du kommer att fixa allt galant!!
    Kram och ha en skön söndag!
    Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.