fredag 2 augusti 2019

Livet rullar på

Det går med en rasande fart, livet alltså. Lite så där att jag nästan får panik.

 Augusti är ju sensommar lite som i den ålder jag är nu. Bara ett kvartal kvar av livet. Ja jag vet, jag är vemodig. Men det finns mycket roligt att se fram emot som namngivning åt våra båda barnbarn. Redan nästa helg är det dax för Milli. Jag har fått ett uppdrag, att baka kärleksmums. Hon ska inte döpas i kyrkan men det ska kanske lilla Ivar. Jag hittade dopklänningen i skåpet i samma påse som min brudklänning.

 Dopklänningen som grabbarna haft och även några av kusinerna är nu nytvättad. Rosetterna kan bytas ut och om den passar så kanske Ivar kan bära den när han döps. Vi får se. De små liven växer fort. Inte bara dom utan allt växer nu. 

Druvorna är snart mogna, gurkorna har satt fart och jag har redan plockat frön från krassen. 

Testar att ta skott från kaktusen bara för att det är kul. Som sagt livet går med en rasande fart. 


Bäst att ta vara på dagen. Säger Grattis till alla som heter Karin och Kajsa idag. 
Kram Pia

6 kommentarer:

  1. O ja, här går det undan. Det gäller verkligen att ta tillvara på den fina tiden som är nu :-)
    Så söt liten dopklänning!
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Nog rusar tiden fram allt och ju äldre vi blir känns det som det går snabbare på något konstigt sätt.
    Hoppas ert barnbarn kan ha den fina dopklänningen. Två av våra barnbarn är inte döpta i kyrkan heller.
    Tack, jag heter Carin och kallats för Cajsa när jag var liten.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Så fint du skriver! Ja, livet går så fort och vi måste helt klart ta vara på vår stund på jorden!
    Så fin dopklänning! Roligt att den burits av så många, fin tradition att föra vidare!
    Kram på dig och njut av allt fint som växer runt dig. Både växter och barnbarn! ❤️
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Underbar dopklänning! Jag har också en som många har döpts i. Min mor broderade namnen och datum i myrokstäver nedtill. Så roligt när det blir en släktdopklänning!

    Tack för dina gulliga ord om min dikt!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Ja,den tiden den flyger. Det skal være sikkert og vist.
    Og ikke klarer man å holde følge heller.
    Nydelig dåpskjole.
    Er bare å ta vare på tiden vi har her.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  6. Ja, tiden den tiden, den bara går och det är bara att hänga med...Man vill ta vara på den, men det är inte alltid man gör det...

    Vilken söt dopklänning!

    Kram ♥

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.