onsdag 3 juli 2019

Barnbarn, hagel och damfotboll

Jag har då aldrig varit med om maken. Himlen liksom bara öppnade sig. Från sol och värme till den värsta åsk och hagelskur ever.


 Det var liksom så mäktigt ungefär som att bli farmor igen. 
❤️❤️❤️

Då fattar ni va?  Jaaaa, nu har han kommit den lille pojken. Så plötsligt har vi två små barnbarn. Fantastiskt! Gossebarnet har inget namn ännu och vi ska få se och träffa honom på lördag. Längtar! Ingen bild ännu, har inte frågat om lov.

 Men denna hagelskur, ja den förstörde en hel del faktiskt. Om vi nu ska återgå till den.

 Hål i många blad på våra växter. Trasiga blommor och vi hoppas innerligt att de tar sig igen.

Damfotboll ikväll hörrni, är ni laddade?  Sedan så måste jag dela med mig av en reflektion. Förra året när herrarna var i semifinal så kom flera av barnen på förskolan i gul-blå tröjor. Några var tom målade i ansiktet. Idag när damerna ska spela sin semifinal så var jag den enda som hade tröja på. Varför? 
Ja sug på den karamellen ett tag.




Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Först - grattis till barnbarnet! Så roligt!! Men snö?!? Alltså va!? Världen är ur led... Synd att du fick växter förstörda.
    Fotbollen ja, ja inte är det mycket stohej som det var i fjol inte! Jag är ju ingen fotbollsfan öht, men nog märker jag skillnad! Skall kika en liten stund ändå faktiskt.

    Ha det fint!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Men oj, grattis till barnet som kom med buller och bång. Inte fullt lika kul med hagelskuren dock.
    Det där med fotboll är ju inte riktigt min grej, oavsett om det är män eller kvinnor som spelar. Men jag tycker det är tragiskt att det är så enormt stort fokus på mäns idrott och så lite på kvinnors idrott (om de inte har minimala kläder då).
    Ha de gott och njut av både fotboll och barnbarn. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Grattis till lilla barnbarnet.
    Vilket oväder ni haft.
    Konstigt det där med herr och damfotboll för vissa.
    Tycker de har varit jätteduktiga första halvlek.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till barnbarn nr2, vilken häftig känsla, här öppnade himlen sig också men fullt så mycke hagel fick vi inte, hoppas blommorna tar sig. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. STORT grattis till barnbarnet! Och TACK för din fina kommentar inne hos mig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.