lördag 29 juni 2019

Fredagsdrink och loppis-glas

Tjingeling!
Jamen då så, då var det lördag igen. Härligt! Igår så hittade vi på en kul grej, jag och en kollega.

 Vi skulle göra varsin strawberrydaquari och sedan fota av. Vilken skulle bli finast? Nu råkade min kollega ha coola coupglas. Jag fattade ju att jag skulle förlora om jag inte hade sådana. Så jag traskade in på loppisen på jobborten. Men titta här.

 Japp i samma serie som våra champagneglas från bröllopet. 20:-  Tyvärr så fanns det bara ett men det fick räcka, vad gör man inte för att vinna. Sedan så hittade jag tre st. fina efterrätts skålar för 30:-

Jag passade på att göra en härlig dessert till oss. Basilikamarinerade jordgubbar med råkräm. Jättegott! Jaha, nu kanske ni undrar om jag vann? Ha! Ha! Nej det blev oavgjort såklart. Tack för en rolig utmaning Malvina. 


Nästa vecka tar vi en annan drink. Skulle vara roligt om fler hakade på och la ut sin bild på en god fredagsdrink(med eller utan alkohol) på instagram eller här i bloggland.


Kram Pia



You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

2 kommentarer:

  1. Den såg mycket läskande ut din drink som du gjorde och efterrätten skulle ha slunkit ner den med.
    Ha en fin och skön lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Mums så gott både drink och efterrätt och vilka fina glas. Hoppas du har haft en skön Lördag. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.