torsdag 7 mars 2019

Gråväderstankar i vitt

Sitter här och försöker bli lite inspirerad inför husrenoveringen. Efter att städfirman varit och städat där så känns det riktigt trevligt. Oj så fint dom gjorde.  Vi har ju köpt färg, Stockholmsvit men ska man verkligen måla allt i hela huset med samma färg? 
Det är ju enkelt att möblera med vilka färger man vill då. Vi vet ju inget om vilken smak vår nästa hyresgäst har. Fast kolla så fint med vitt och vitt fast med lite färg på stolarna bara. 

bild från Beckers
 Vi måste köpa tapet till en fondvägg i sovrummet eftersom det är fettfläckar på tapeten. Går inte så bra att måla över har jag förstått och läst. Funderar på om det skulle vara fint med någon av dessa tapeter. 

Randig, jag gillar randigt.

Svart paisley kanske, gillar det också.

Ja eller smacka till med en med massor av rosor. Ha Ha! Nja kanske inte. Det är i alla fall bra pris på alla tre.
Sedan önskar man ju att den nya kommer göra fint ute på altanen också. Åhh vad jag älskar pinnstolar och trälådor.

Bild från Beckers
På söndag så ska vi dra igång. Det ska bli riktigt roligt. Först en trevlig jobbdag i morgon på hotell Scandic i Uppsala. Sedan så ska jag äntligen få åka och besöka min lilla snödroppe. Hon har åkt in och ut för att sola eftersom hon haft gulsot.
Måste nog vila en stund, blev trött bara av att tänka på allt som ska ske.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Ett spännande projekt som du/ni har framför er. Så roligt att få träffa din lilla snödroppe äntligen.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.